Dinçer'in Bloğu

Blok derken; basketboldaki bloktan bahsediyorum, yazım yanlışı yok.. (Bkz. Sayfanın sağındaki resimde 7 numaraya yaptığım blok) Ama hazır blok olayına girmişken bir de blog olayına girsem fena olur mu? Bence olmaz. Hadi buyrun...

Çarşamba, Haziran 01, 2005

MS sertifikları ve sahiplerinin tutumu hakkında...

Günümüzde Microsoft'un (MS) yazılım alanındaki en büyük şirketlerden biri, belki de birincisi olduğunu sanırım söylememe gerek yok. MS'in piyasadaki bu büyüklüğünü ürünlerinin kalitesinden ziyade öncelikle pazarlama konusundaki gücü ve başarısına bağlamanın da pek yanlış olmadığını düşünüyorum. Ki bu konu başlı başına bir blog konusu.

Benim değinmek istediğim konu, MS'in kendi geliştirme ortamlarını iyi bildiğini kanıtlayan kişilere verdiği sertifikalar. Kod yazanlar için de, veritabanı ile uğraşanlar için de, network ile ilgilenenler için de MS'in sertifika programları mevcut. Bir yetkili eğitim kurumunda alınan ilgili eğitim sonrasında (bildiğim kadarı ile eğitimi almak da şart değil) belli bir miktar para ödeyip istediğiniz konunun sınavına giriyorsunuz. Sınavı geçerseniz artık siz de MS sertifikalı bir birey oluyorsunuz.



Yüzbinlerce kişinin bu tür sertifikalara sahip olduğunu tahmin ediyorum. Tahammül edemediğim şey ise, insanların e-postalarına imza olarak aldıkları tüm sertifikaların kodlarını yazmaları. Sonuçta sertifika bir kağıt parçasından başka bir şey değil. Kaldı ki, almak için TUS sınavına çalışır gibi çalışmaya da gerek yok. Konu hakkında vasatın üzerinde bir bilgi ve örnek sorulara göz atmanın yeteceğine inanıyorum, hatta artacağına da. Ezberi seven insanların çok daha kolay sertifika sahibi olacaklarını da düşünüyorum.



Amacım MS sertifikası olan arkadaşlara çamuratma değil kesinlikle. Eminim hemen hepsi sertifikalarını hakederek alınlarının teriyle almışlardır. Ama her e-postanın sonunda CV okur gibi tüm aldıkları sertifikaların kısaltmalarını görmek bana biraz acaip geliyor açıkçası. MS sertifikaları ile de pek ilgili olmadığım için orada yazanlar bana pek anlamlı da gelmiyor. Bilmediğim bir dilden bir yazı okurmuş gibi okuyup geçiyorum. Sonra da haklarında bloğuma yazı yazıyorum :)

2 Comments:

  • At 12:02 ÖS, Blogger Mustafa said…

    Sertifikaları muhtemelen insanlar bizlerden daha farklı algılıyor. Örneğin bir iş görüşmesi sırasında, neden sertifaka almadığımı, ve .net konusunda nereden eğitim aldığımı sormuşlardı.. dehşet içine düşmüştüm..

     
  • At 5:18 ÖS, Blogger Dincer said…

    "Makyaj" gerçekten de bazıları için çok önemli!

     

Yorum Gönder

<< Home