XP (Extreme Programming) Temel İlkeleri
Çevik programlama metotlarından biri olan XP ile ilgili 12 temel maddeden söz edeceğim.
- Planlama: Planın değişebileceğini kabul etmeliyiz. Uzun süreli projelerin planlarının da değişmesinin normal olduğunu kabullenmeliyiz.
- Küçük sürümler: Yazılım ürünü küçük versiyonlar halinde sürekli olarak 'release' edilmelidir. Müşteri ortalama iki haftada bir ürünün yeni sürümüne ulaşabilmelidir.
- Müşteri 'dahiliyet'i: Müşteri haftada ortalama 3 gün yazılım bölümünü ziyaret etmeli, yerinde bilgi almalıdır.
- Metafor kullanımı: Müşteri ile iletişimde benzetmelerde faydalanılmalıdır. Mevcut durumu anlatırken "7 katlı bir binanın 3. katını bitirdik" gibi kullanımlar tercih edilmelidir.
- Basit tasarım: En iyi tasarımın müşterinin isteklerini karşılayan en basit tasarım olduğu unutulmamalıdır.
- 'Refactoring': Özellikle ilk başlardaki sürümlerde, kodlar sürekli olarak gözden geçirilmeli, gerekiyorsa yeniden yapılandırılmalıdır.
- Test: Kodu yazmadan önce, kodu test edecek programı yazmalı, ondan sonra koda başlanılmalıdır.
- Çifte kodlama: İki programcı birlikte çalışmalı; biri kod yazarken diğeri izlemeli ve bir süre sonra pozisyonlar değişmeli.
- Kollektif sahiplenme: Yazılım ürünü yazılımcıların tamamı tarafından sahiplenmelidir.
- Sürekli entegrasyon: Kısa yaşam döngüleri, sabit 'refactoring' uygulamaları vs.
- Haftalık sınırlı çalışma saatleri: Bir yazılımcı haftada ortalama 40 saatten fazla çalışmamalıdır.
- Kod standardları: Yazılımcıları uyması gereken kodlama standardları belirlenmelidir.
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home